Monday, July 21, 2014

RG2011... Fw: ZIONIS ISRAEL TERPAKSA MENGAKU,

 



Gaza : Briged Ezzedine Al-Qassam dakwa bunuh 14 Tentera Israel..

telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
 
Dua lagi askar Israel berjaya dibunuh pejuang Palestin dalam pertempuran di sekitar dan di Semenanjung Gaza.

Kejayaan itu menjadikan rakyat Israel yang mati dalam keganasan yang dilancarkan sendiri negara mereka meningkat kepada tujuh.

Menurut kenyataan tentera Israel, Bar Rahav, 21, dan Baya Rubel, 20, masing-masing mati dalam serangan antikereta kebal dan dalam pertempuran, awal semalam.

Kenyataan itu bagaimanapun tidak memberi butir lanjut mengenainya.

Sayap bersenjata Hamas, Briged Ezzedine Al-Qassam yang menjadi sasaran utama keganasan Israel mendakwa, ia berjaya memerangkap tentera dan kereta kebal Zionis dalam satu serang hendap di timur Semenanjung Gaza, membunuh 14 anggota tentera.

Jurucakap tentera Israel bagaimanapun tidak mengulas mengenai kejadian itu.

Juga pada Sabtu, dua tentera Israel termasuk seorang berpangkat Mejar, mati dalam pertempuran dengan pejuang yang menyusup masuk ke Israel menerusi terowong di tengah Gaza.

Al-Qassam berkata, 12 anggotanya berjaya berada 'di belakang garisan musuh' selama enam jam sebelum bertempur dengan tentera Yahudi bagi 'menuntut bela' kematian syuhada, khususnya kanak-kanak."

Briged itu juga berkata, ia membunuh enam tentera Israel dan mencederakan beberapa yang lain. Bagaimanapun, tentera Israel berkata, hanya dua anggotanya mati lapor myMetro
 

13 Anggota Tentera Israel Terbunuh

telokbakong.blogspot
lagiberita.blogspot.
 
JERUSALEM: Tiga belas orang tentera Israel terbunuh dalam pertempuran bersama puak Hamas di Gaza.
Pihak tentera berkata mereka terbunuh dalam satu serangan darat besar-besaran pada Ahad.

Jumlah tentera Israel yang terbunuh kini meningkat kepada 18 orang.

Dua orang awam terbunuh dalam serangan roket dan mortar yang dilancarkan ke atas Israel. Berpuluh-puluh anggota tentera dilaporkan cedera dalam serangan berkenaan.

Sekurang-kuranya 425 rakyat Palestin terbunuh dalam konflik yang berlarutan hampir dua minggu dan masih belum menunjukkan tanda akan reda.
  - Mstar

comment :

mansor said...

alhamdulillah dan teruskan berdoa semoga tentera Yahudi laknatullah terus mampos....

 
 

ZIONIS ISRAEL TERPAKSA MENGAKU, TENTERANYA RAMAI MATI KERANA SERANGAN AL-QASSAM DAN LARI KETAKUTAN!!!

bloglist-malaysia.blogspot
 

Perang Gaza vs Israel hari ke-13: Media Zionis Israel melaporkan:

Kalaulah pihak tentera Israel membenarkan penyebaran bilangan rakyat dan askar Israel yang terkorban, akan berlaku revolusi di Israel.

Media Zionis Israel sedang menghebahkan tentang hujanan roket dari Gaza ke atas mereka dan siren kecemasan sedang berbunyi dari Beersheba hingga ke Tel Aviv.

Akhbar Israel pada muka surat depan menyiarkan gambar 6 orang tenteranya yang terbunuh dalam operasi menyelinap tentera Briged Izzuddin Al-Qassam masuk ke bahagian Ain Saalisah semalam (Sabtu).

Terkini:

Briged Izzudin Al-Qassam mengesahkan bahawa pejuang Palestin semalam berjaya menghalang kemaraan tentera Israel untuk memasuki Gaza dan berjaya membunuh 15 orang tentera Israel dalam pelbagai pertempuran di sekitar sempadan Gaza dan operasi ketenteraan lain.

Manakala pada pagi ini 2 jam yang lalu di Hayyu Tuffah, Al-Qassam mengesahkan berjaya meletupkan sekumpulan skuad Israel dengan bom jerangkap samar yang membunuh kesemua tentera yang sedang berkumpul di situ; disyaki 14 orang tentera penjajah terbunuh manakala menurut sumber Al-Jazeera 8 orang.

Hingga kini sekurangnya 6 buah kereta kebal Israel telah berjaya dimusnahkan pejuang Palestin. Pasukan penembak tepat Palestin pula berjaya membunuh beberapa askar Israel.

Askar Israel masih belum dapat memasuk Gaza kerana digempur pejuang Palestin. Israel hanya mampu menyerang dengan kapal terbang dan tembakan meriam dari jauh.

Media Israel berusaha menutup kerugian yang dialami askarnya di medan perang. Media zionis itu bukan saja cuba menipu dunia malah rakyatnya sendiri.

Keangkuhan Zionis Israel akan ditundukkan pejuang Palestin…Allahu Akhbar…

Sumber: Aman Palestin.

Berikut pula kenyataan dari CAKNA PALESTIN:

SABTU : 21 Ramadhan 1435 / 19 Julai 2014

1. 11 orang tentera Zionis terbunuh ketika tercetusnya peperangan darat. 6 orang di Khan Younis, 2 orang di Beit Hanoun, 3 orang di Safad.

2. Kereta kebal tentera Zionis dihancurkan sepenuhnya di Beit Hanoun. Terdapat 4 orang tentera Zionis di kuliah pertanian.

- Pengeboman kereta kebal berlaku di Beit Lahia ( Briged Al-Qassam tidak merakam gambar dalam operasi ini).

- Juga peluru al-Qassam telah jatuh di beberapa pusat tentera Zionis Israel, berlaku kematian tetapi dinafikan oleh pihak mereka. Zionis menyifatkan hari sabtu (kelmarin) sebagai hari hitam.

AHAD : 22 Ramadhan 1435 / 20 Julai 2014

1. Awal pagi ini kematian meningkat seramai 14 orang, tetapi jumlah sebenar lebih daripada itu. 23 tentera Zionis cedera dalam pertembungan denga Briged Al-Qassam kelmarin. Sebentar lagi Briged Al-Qassam akan mengumumkan kematian dan jumlah tentera zionis yang terbunuh setiap hari.

2. Khaled Mashal (pemimpin Hamas) menolak secara rasmi jemputan As-Sisi ke Mesir.

3. Israel umum secara rasmi bahawa Emiriah Arab Bersatu (UAE) membantu Israel dalam peperangan ke atas Gaza.

4. Israel mengumumkan secara rasmi Briged Al-Qassam membunuh 8 orang tenteranya di perbatasan Gaza Timur di Shujaiah.

Allahu Akbar!!!
Teruskan berdoa
Akhukum

Wan Mohd Sharafi
Presiden Cakna Palestin
22 Ramadhan 1435 / 20 Julai2014

Sumber

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Your New Favourite Group is Waiting for You!
If you enjoy this group, we have suggestions for others you might like to join.

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment