Thursday, July 17, 2014

RG2011... Fw: Get Notification Dari FB Page Sekarang Juga.

 



Get Notification Dari Facebook Page Sekarang Juga.

telokbakong.blogspot
amenoworld.net
Sudah tiada jalan lain lagi. Nak bagitau kat FB pun tak ramai yang alert. Nak alert macam mana. Aku update je ramai yang tak dapat info disebabkan status kat mana2 page tak naik ke atas wall feed masing2.

Hantu betul la.

PAGE yang main duit macam PAGE PRO BN yang ada verification tue semua memang la akan naik status2 UPDATENYA sebab dorang ada team media sosial yang berbayar every month. Tak sesuai aku dedahkan jumlahnya disini. Nampak macam dengki pun ya. Dan lagi satu nanti dorang tuduh2 aku sebarangan plak. Hakikatnya, aku tak kisah la korang nak berbayar ke apa ke untuk menguasai media sosial neh. Yang penting masing2 ada hak untuk sampaikan maklumat dan masing2 diberikan layanan adil dalam menyampaikan maklumat. Tapi sekarang perlawanan dah senget disebabkan page2 PRO PR dah tak boleh nak sampaikan maklumat pada semua.

Antaranya.

1. FB page reach kurangkan jumlah followers yang boleh terima update2 dari kita. Organic reach sekarang susut sehingga 6.5% berbanding 20% pada tahun 2013.

2. Pengurangan ini dibuat atas alasan menjaga quality content.

3. Maka, akhirnya semua page2 yang bersifat politics akan hancur disebabkan content kita slalunya senada. Mungkin ulasan berbeza2 ikut pemahaman masing2 disebabkan cara kita melihat isu tersebut berbeza2 tapi apa guna update kalau takde orang baca. Betul tak? Aku pun malas nak update kat FB. Aku update kat blog lagi best. Ada je yang baca berbanding update kat fb. Memang macam HARAM wei.

4. SEMUA PAGE PRO PR terjejas. PAGE PRO BN yang ada verification status dan buat iklan berbayar tak terjejas le. Yang takde aje yang terjejas. Ada juga sebilangan page2 PRO BN yang terjejas. Tak dinafikan.

5. Notification FB dah bukan macam dulu dah sejak2 dorang update layout baru. Komen ke, like ke apa ke takan naik kat notification masing2 dah walaupun korang KLIK GET NOTIFICATION KAT PAGE tersebut.

6. Yang akan naik ialah TINDAKAN ADMIN SEMATA2.

7. Contohnya bila ADMIN UPDATE GAMBAR, SHARE LINK DAN UPDATE STATUS.

8. 3 PERKARA ini aje yang akan berlaku.

9. So NOTIFICATION korang takan sarat kalau korang pilih untuk GET NOTIFICATION page2 tersebut.

10. Aku sendiri GET NOTIFICATION UNTUK 30 PAGES. Hah amek kau. Awani, KBSB, MALAYSIAKINI, SINAR, HARAKAH, KING JASON, OTAI, SUARA RAKYAT, R.A.M.M, SBHBN dan lain2 lagi. Itu tak masuk TAB khas lagi yang aku buat semata2 utk dapatkan update dari semua page2 yang penting. Haha..

11. So korang pun buat la benda yang sama ek.

12. Kita orang perlukan korang untuk lawan BN.

13. Kalau korang takde macam mana nak ada mood untuk salurkan maklumat. 

14. Nanti semua maklumat2 penting tak sampai pun tak guna juga.

15. Sekarang memang BN lead media sosial.

16. Kita terima je la hakikat tue dan usaha untuk ubah keadaan semula.

So, macam mana nak GET NOTIFICATION ek?

- PERGI KAT MANA2 PAGE YANG KO NAK DAPATKAN NOTIFICATION.

- Then letak cursor kat BUTTON LIKE.

- Then, tunggu dia turunkan menu pilihan.

- Then klik GET NOTIFICATION.

Untuk MOBILE memang tak boleh buat kalau guna APS ANDROID. So, pastikan kalau korang yang guna MOBILE atau TABLET, buka guna DESKTOP VERSION untuk membolehkan features tersebut digunakan oleh KORANG.

Lihat gambar.


Semua admin2 page PRO PR boleh la mengesa likers berbuat demikian untuk mengelakkan media sosial dikuasai oleh pro BN aje.

Dan satu lagi. Pergi claim VERIFICATION dari FB. Apa tue?

Bloggers dan page yang mempunyai tujuan tertentu boleh buat dengan syarat itu adalah brand korang sendiri, bukan ciplak dan ada orang menyamar sebagai korang. CLAIM yang PAGE ko layak disahkan sebagai TULEN (VERIFICATION). Bila page ko disahkan sebagai TULEN maka ORGANIC REACH ko akan naik. Kan aku cakap page pro BN ada VERIFICATION? Itu sebab orang boleh terima WALL FEED dari mereka. Syarikat berbayar buat kerja dengan aktivis2 berkerja secara sukarela mana sama der. Dapat update time tak bekerja aje. So jangan la buat perbandingan berat sebelah.

Pergi kat HELP.

Tengok gambar.


Then pilih I want to report an issue with pages.

Lepas tue isikan form dengan meminta FB untuk verify page korang. Aku galakkan page yang mana dia ialah BLOGGER. Sebab facebook memang focus untuk page yang ada BRAND sendiri macam BLOGGER untuk verify page masing2 bagi memastikan user facebook ialah terdiri dari orang2 yang 'WUJUD'. 

CAUSE2 POLITIK pun boleh. Ayat susun lawa2 sikit la. Dan sertakan page yang tiru / menyamar sebagai page2 korang sebagai bukti. Jangan ko pandai2 reka page tiruan sendiri sudahla. FB boleh detect okay. Kebetulannya pula page KBSB dan AW memang ada orang2 gila YANG DUPLICATE. So takde masalah la nak mengadu pun. Cuma, FB akan amek masa sehingga 40 hari untuk menentusahkan samada page2 korang layak atau tidak disahkan sebagai TULEN. Kalau gagal, apply lagi okay. Jangan putus asa.

Kbai.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment