Thursday, July 3, 2014

RG2011... Fw: Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman

 



Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman

telokbakong.blogspot
idahsalam.blogspot
 
Apakah perasaan anda sebagai pegawai polis apabila pesalah trafik menandatangani surat saman yang diserahkan kepadanya dengan nama "pukimak"? Bayangkan tahap kesabaran yang perlu ada dalam diri anda untuk menghadapi sikap kurang ajar pesalah trafik seperti ini.

Namun, itulah yang dihadapi oleh pegawai polis yang menyaman seorang pengguna jalan raya yang melanggar lampu merah di persimpangan lampu isyarat. Berdasarkan butiran surat saman, kesalahan tersebut berlaku di Jalan Batu Feringgi pada 2 Julai yang lalu.

Mungkin berang dikenakan saman, pengguna jalan raya dengan nama keluarga Lim itu menandatangi surat saman yang diserahkan kepadanya menggunakan nama "pukimak".

Tindakan pesalah trafik ini amat kurang ajar dan mencabar kesabaran anggota polis yang menjalankan tugas. Biarpun berhadapan dengan pesalah trafik yang bersikap begini, kita yakin anggota polis di negara ini sentiasa bersikap waras dan profesional.

DCM

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment