Sunday, July 13, 2014

RG2011... Fw: Resend: Fw:ini yang terjadi di Gaza.. [1 Attachment]

 




----- Original Message -----
 
Sent: Wednesday, July 09, 2014 4:14 PM
Subject: Ketika kita sedang tidur atau menonton Piala Dunia malam tadi, ini yang terjadi di Gaza.. 

Ketika kita sedang tidur atau menonton Piala Dunia malam tadi, ini yang terjadi di Gaza..


Sekurangnya 28 orang awam Palestin termasuk tiga kanak-kanak maut ketika tentera rejim Israel melancarkan kempen serangan udara dan laut besar-besaran keatas pejuang Hamas sejak malam tadi .  Rejim Israel sebelum itu turut memberi kebenaran kepada tenteranya untuk mengerahkan 40 ribu tentera tambahan dalam operasi serangan balas di Gaza.

Kempen serangan udara rejim Zionis itu turut menyebabkan lebih 150 orang awam yang lain cedera. Rejim menyatakan mereka mungkin akan mengerahkan tentera darat ke Gaza untuk mengentikan serangan roket terhadap Israel .Hamas sebelum itu dilaporkan melancarkan lebih 130 serangan roket ke Tel Aviv sejak Isnin malam. Israel pula mendakwa berjaya memintas beberapa bedilan secara berasingan .Dalam satu serangan terburuk, sebutir peluru berpandu mengena sebuah rumah di bandar selatan Khan Yunis, menyebabkan tujuh maut.Susulan itu Hamas mengeluarkan amaran yang seluruh rakyat Israel akan menjadi sasaran tindak balas.  Tidak lama kemudian media Israel pula melaporkan sebuah roket terkena sebuah rumah di Baitul Maqdis, namun tiada kecederaan dilaporkan.Presiden Palestin Mahmoud Abbas dalam reaksinya menuntut Israel segera menghentikan serangan ke atas Gaza lapor AstroAwaniSementara itu AFP pula melaporkan 12 maut, Israel bedil 50 lagi sasaran di Gaza Bandaraya Gaza:

Sekurang-kurangnya 12 orang terbunuh apabila pesawat tempur tentera Israel melepaskan bedilan roket ke Semenanjung Gaza bermula awal pagi semalam dalam kempen terbaru rejim Zionis di wilayah itu.Di tengah Gaza seorang lelaki terbunuh berhampiran kem pelarian Nusseirat. Sejurus kemudian empat orang di dalam sebuah kereta maut selepas terkena bedilan roket Israel.Tujuh orang lagi terkorban dan 25 yang lain cedera apabila bedilan roket Israel terkena sebuah rumah di Khan Younis di selatan Gaza. Identiti mereka bagaimanapun belum dikenal pasti.Presiden Mahmud Abbas mendesak Israel menghentikan segera kempen serangannya dan menggesa dunia mengenakan tekanan ke atas kerajaan Perdana Menteri Benjamin Netanyahu.Bagaimanapun, Kabinet Israel dijangka memanggil kira-kira 40,000 anggota pasukan simpanannya untuk meningkatkan serangan ke wilayah terbabit.

Pesawat tempur Israel membedil lebih 50 sasaran di Gaza awal semalam selepas pejuang Hamas melancarkan roket merentasi sempadan, sekali gus menjerumuskan kedua-dua pihak ke arah konflik lebih besar.Ia adalah ketegangan paling serius di wilayah itu sejak November 2012 dan berlaku ketika Israel bertungkus-lumus mengekang gelombang kemarahan di bandar Arab berhubung pembunuhan ngeri remaja Palestin oleh pelampau Yahudi.

Tentera Israel mengesahkan ia memulakan kempen udara yang digelar Operation Protective Edge bertujuan mengurangkan bedilan roket ke selatan Israel."Kira-kira 50 sasaran diserang, antaranya ialah empat rumah milik pejuang, kawasan pelancaran roket dan infrastruktur pejuang. Objektif operasi menyerang Hamas dan mengurang bedilan roket ke Israel," kata jurucakapnya.Setakat ini, bedilan itu cuma memberikan kecederaan kecil di sebelah Israel.Pasukan keselamatan Palestin berkata, lebih 70 kawasan menjadi sasaran serangan udara. Saksi berkata, beberapa rumah menjadi sasaran, terutama di bandar raya Khan Yunis.Hamas memberi amaran rejim Zionis sudah melanggar batasan dan akan membayar harganya."Jika dasar ini tidak dihentikan, kami akan bertindak balas dengan meluaskan kawasan sasaran hingga ke tahap musuh akan terkejut," kata sayap tentera pergerakan itu, Briged Ezzedine al-Qassam, dalam satu kenyataan.Tentera berkata, 81 serangan roket disasarkan ke selatan Israel kelmarin, dengan kira-kira satu pertiga daripadanya dalam masa singkat pada sebelah petang.Awal semalam, enam lagi roket mendarat di selatan. Siren kedengaran di 10 bandar, termasuk Beit Shemesh, 80 kilometer dari Semenanjung Gaza, kata kenyataan tentera.Kira-kira 16 bedilan roket dilepaskan sekitar bandar raya Beersheva di selatan, 40 kilometer dari Gaza dan mempunyai kira-kira 200,000 penduduk.

http://youtu.be/RL_1MlfuniQ

__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment