Tuesday, October 7, 2014

RG2014... Fw: LANTIK ANAK KAKAK SEBAGAI SETIAUSAHA POLITIK

 



 

HEBOH DI ALAM MAYA SURAT HISHAMUDDIN HUSSEIN LANTIK ANAK KAKAK SULONGNYA SEBAGAI SETIAUSAHA POLITIK BELIAU.

omakkau.blogspot

Menjadi hiruk pikuk bising riuh ndah gegak gempita di alam maya terutamanya di laman sosial milik para pendokong dan penyokong UMNO/BN mempertikaikan akan justifikasi Menteri Pertahanan merangkap Naib Presiden UMNO yang juga Ahli Parlimen Semberong melantik anak buahnya sendiri iaitu anak kepada Allahyarhamah kakak sulong Datin Roquaiya Hanim Tun Hussein isteri kepada Dato' Gazi Ishak yang meninggal dunia pada 17hb September 2005 lalu kerana sakit barah payu dara.

Mereka mempertikaikan seolah-olah sudah wujud suatu dinasti dalam hiraki UMNO kini .. perlatikkan bukan berdasarkan kepada merit tetapi keturunan pertalian darah.

Dalam isu ini Dato' Seri Najib Razak tidak boleh dipersalahkan sebagai memberikan persetujuan, kerana sebagai Ketua beliau akan bertindak sebagai formaliti (adat tertib) sahaja, sesiapa yang dicadangkan oleh para menteri kabinetnya kerana mereka lebih arif siapa yang mereka rasa sesuai berkerja dengan mereka.

Diperturunkan sebahagian luahan hati kecewa amat oleh beberapa pendokong setia UMNO ..



Janganlah ambil kesempatan.. betul Anwar Ibrahim bagi anaknya bertanding Parlimen Lembah Pantai, Lim Kit Siang bawa anaknya bertanding di Melaka dan kemudian di Pulau Pinang, begitu juga Karpal Singh dan Nik Aziz Nik Mat. Mereka semua dipanggil mengamalkan nepotisme.. atau kekeluargaan hubungan darah. Tetapi bila Hishamudin Hussein menamakan anak kakaknya sebagai SetPol.. perancangannya ialah dia hendak meletakan budak itu jadi calon Parlimen dan Adun di johor..Kekallah UMNO dengan tidak menilai prestasi tetapi ialah nepostisme dan kroni. Pelapis UMNO bukan kerana prestasi tetapi di kasi.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment