Sunday, October 5, 2014

RG2014... Fw: Pemandangan Ibadah Haji Tahun Ini

 



Kenapa Sabtu Wukuf?

bloglist-malaysia.blogspot

manjongmari.blogspot

 
Esok kita umat Islam Malaysia baru nak raya korban,,, terlewat sehari dari Saudi,, bagi aku no komen,,, tetapi menteri boleh pulak komen bab raya ni...

 

Saksikan Pemandangan Ibadah Haji Tahun Ini

greenboc.blogspot


Mekah – Umat Islam dari seluruh dunia tiba di Padang Arafah, barat Arab Saudi kelmarin untuk menu­naikan ibadat wukuf pada musim haji tahun ini.

Kerajaan Arab Saudi me­nyatakan, hampir 1.4 juta jemaah dari 163 negara mengunjungi kota suci ini untuk mengerjakan haji.

Mereka bergerak keluar dari kota suci
ini menuju ke Mina. Kebanyakan jemaah akan menunggu sehingga awal pagi semalam sebelum meninggalkan Mina untuk berhimpun di Arafah, menandakan ke­mun­cak ibadat haji.

Ketika wukuf di Arafah, jemaah haji akan melakukan ibadah seperti bersolat
dan dan membaca al-Quran.

Bagaimanapun, sejumlah jemaah tiba awal di Padang Arafah lewat kelmarin termasuk Iman Izzidine, 42, yang melarikan diri daripada perang saudara di Syria.

"Saya bersyukur kepada Tuhan kerana dapat berada di tanah suci ini. Sukar untuk saya menggambarkan perasaan ini," kata wanita itu.

Dalam pada itu, kerajaan Arab Saudi menempatkan seramai 85,000 anggota ke­selamatan dan beribu-ribu petugas kesihatan bagi memastikan musim haji kali ini berjalan lancar tanpa kejadian tidak diingini.
AFP


comments:


Subhanallah

2 juta tu sbb ada kuota Kalau tak ada kuota

BaDiN said...

Subhanallah.Allahuakbar.Alangkah manisnya Kelazatan Iman bila Dijemput Allah ke sana.Jika jutaan ini boleh bersatu Di Arafah Kenapa tak boleh bersatu menentang Israel yahudi utk menangkan Islam di muka bumi ini.bagaikan buih buih di lautan tapi tiada kekuatan melawan sikafir yahudi.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment