Sunday, October 5, 2014

RG2014... Fw: MPK TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG?

 



ADAKAH MAJLIS PERBANDARAN KLANG TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG???? ... RAMPAS, SITA DAN KOMPAUN PENIAGA LEMANG SEMPENA HARI RAYA KORBAN.

omakkau.blogspot
Sedih, sayu dan pilu apabila menatap rakaman gambar-gambar diatas, tanpa Omak sedari, menitis air mata dipipi.

Dalam keadaan kos sara hidup semakin meningkat .. kehidupan rakyat makin terhimpit .. nak berniaga lemang sempena hari raya korban pun kena diambil tindakan tanpa ada kompromi dan tolak ansur.

Omak Kau terima dengan kiriman beberapa gambar menunjukkan pihak Penguatkuasa Majlis Perbandaran Klang telah melakukan rampasan, sitaan dan kompaun terhadap para penjaja di Jalan Telok Pulai, Pekan Meru, Klang.

Habis semua barang-barang jualan termasuk khemah kena rampas.

Apakah ini konsep kerajaan berjiwa rakyat??? .. Menindas rakyat susah untuk mencari sesuap nasi membesarkan anak-anak?????

Kalau ya pun mereka ada melakukan kesalahan .. berilah amaran .. tidaklah perlu peralatan perniagaan seperti khemas dan kerusi meja dirampas .. memang betul boleh diambil semula setelah dibayar kompaun tetapi sudah pasti mata pencarian mereka terjejas .. bila terjejas maka yang susuahnya ialah anak beranak mereka.

Peniaga lemang ini un bermusim .. hanya kelihatan ketika perayaan Hari raya Aidil Ftri dan Aidil Adha .. 2 kali setahun .. masa inilah orang-orang Melayu/Islam nak beli sebagai juadah pagi raya .. nak buat sendiri tak larat .. itu pun mau kacau ka????

Jangan ingat bila ada sedikit kuasa terus mabuk minum air ketum .. bertimbang rasalah sedikit.

Adakah ini suatu arahan dari MB Selangor baharu agar penjaja yang nak cari makan diluar kawasan dibenarkan dibenteras habis-habisan????

Harap Dato' MB Selangor kena ambil berat juga hal ini, bukannya sekadar terjah tempat pelupusan sampah dan terjun dilongkang-longkang besar yang tersumbat.
 

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment