Monday, October 20, 2014

RG2014... Fw: YANG MASIH TINGGAL JENIS SPESIS BODOH2 BELAKA.

 



 

Ezam kata jangan jadi macam dia...

bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
 

Beliau dikatakan berpotensi untuk memainkan peranan penting dalam PKR malah mungkin menjadi salah seorang calon Timbalan Presiden pada masa akan datang..

Namun ramai yang mengatakan faktor kewangan yang mendesak dirinya membuatkan beliau terpaksa berpatah arang berkerat rotan dengan PKR.

Tinggalkan rakan-rakan seperjuangan, lupakan apa yang dilafazkannya dalam sumpah keramat di bumi Permatang Pauh.. buang semua kotak-kotak yang dijajanya selama ini...

Faktor kewangan bukan saja dihadapi oleh beliau seorang... malah kalau kita kaji sebab-sebab hampir 50 orang nama-nama besar dari PKR meninggalkan PKR kebanyakkannya melibatkan faktor kewangan.

Nampak rapuh sekali semanga mereka itu.. tapi itulah hakikat yang perlu kita ketahui dalam memperjuangkan hak-hak untuk rakyat hak-hak Anak dan Isteri dirumah perlu dilunaskan juga..

Ya lah... dalam berjuang itu Anak dan Isteri perlu diberi makan juga.. bukit kalau hari-hari ditarah rata juga akhirnya.. duit simpanan kalau asyik keluar saja lama-lama habislah ia..

Semasa dalam PKR musuh utamanya ialah Azmin Ali tapi bila keluar PKR Anwar Ibrahim pula yang menjadi sasarannya..

Lagipun kalau semua pimpinan yang ada dalam PKR mengikut cara dia, dikhuatiri macai-macai UMNO mengamuk pula sebab mereka bermati-matian mempertahankan UMNO yang dikutip dari PKR pula bertakhta dihati Najib.

PENGARAH Komunikasi Kementerian Kewangan mohamad Ezam Mohd Nor berkata,adalah wajar Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bersara daripada arena politik tanah air.

Ezam yang juga merupakan bekas Ketua Pemuda PKR, berkata dia sangat bersetuju dengan NGO Anak Muda Malaysia (Lensa) yang menyuruh agar Anwar bersara daripada politik, kerana perjuangan politik Anwar sudah tersasar jauh..

Betullah apa yang Ezam kata tu.. jangan jadi macam dia.. dalam PKR dulu taksub melampau dengan Anwar.. bila keluar PKR dikutuknya Anwar habis-habisan..

Mula-mula dilantik sebagai Senator sekarang dah jadi Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan pula..

Antara kata-kata Ezam kepada Syed Hussin Ali yang dicatatkan Syed Hussin dalam bukunya 'Memoir Perjuangan Politik' -

"Doktor, sekarang ini saya tiada pekerjaan dan tidak ada sumber pendapatan. Pendapatan saya sebanyak US$3,000 sebulan di Indonesia sebagai pengarah sudah terhenti sejak syarikat itu tutup.

"Sekarang saya terpaksa bergantung hanya kepada pendapatan isterti saja. Malulah, walaupun gajinya besar juga, kira-kira RM8,000. Saya kena cari peluang untuk mendapatkan satu dua jawatan pengarah. Ini boleh hanya jika ada bukti saya sudah meninggalkan parti,"

"Doktor. Saya berhenti. Sekarang ini musuh saya bukan lagi Azmin. Musuh saya ialah Anwar. Percayalah saya akan melakukan apa saja untuk memusnahkannya,"
Menurut Syed Husin pendedahan itu dibuat oleh Ezam selepas beliau meminta penjelasan berhubung khabar angin bahawa ketua pemuda PKR itu telah mengemukakan surat peletakan jawatan kepada setiausaha PKR Selangor.

Bukan dia seorang saja yang diberikan jawatan setelah keluar PKR sertai UMNO ada ramai lagi setahu akulah..

Tapi.. aku tak salahkan mereka.. sebab mereka kesempitan, mereka perlu terus hidup, mereka perlu beri makan kepada anak isteri.. jadi itu pilihan yang mereka ada...

Dalam politik dinegara kita ini.. berapa kerat sangatlah yang ikhlas berjuang demi rakyat?
Comments

JIHA-DISC · 

ambik kotak2 tu modified jadi keranda mamat sengal ni....apa pun x boleh
 

JIHA-DISC · 

umgok BNGOK kasi dia senator hanya utk menyakitkan hati PR
umgok BNGOK kasi zul kulum title dato hanya utk menyakitkan hati PR
 

Rakyat biasa · 

Si Ezam ni xsdar dia cma djadikan lembu je olh Najib sbg korban bila ada pape nnti.. xpyah layan pn xpe si lalang mcam Ezam ni..
 

marheinPJ · 

Mana sumpah akeramatmu wahai ezam....

Mana kata2mu selama ini yg menyatakan korupsi dlm umnooo sudah membarah n tak bole di baiki lagi wai ezam.....cara cakap anda, anda tiru.macam dsai lebih kurang macam lato suhaimi ibrahim yg di gari, di tudoh n didakwa kerana rasuah duit krmenterian luar bandar.....
.duit untuk rakyat miskin, lato suhaimi ni juga dulu pengikut dsai n cara cakap pun tiru dsai, tu semua masa dsai ada kuasa..

Setelah dsai tak bole beri rm@$@$@¥@€, hang semua lari nong......ni lah betapa dayus
yg dikatakan pejuang2 melayu kini.......pi mampos lah mu ezam....

Mana tok janggut, yg di gantong kerana melawan orang putih yg ironi nya yg jaga tok janggut semasa beliau digantong adalah mata2@polis melayu yg bersongkok tinggi..

Muhasabahlah kekawanku yg lari dari perjuangan...nampakmu cantek tetapi Allah ttp bersama yg benar.....

Ayoh kita kuborkan umnoputra@bn@kronies pada pru14 nanti..
 

no2ajal · 

jangan jadi macam mat ejam mulut cakap besa' jiwa rapoh
 
 

EZAM MOHD NOR PUN DAH TIDAK TAHAN DENGAN CARA PARA MENTERI MENGELUARKAN KENYATAAN YANG MENGHINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT.

omakkau.blogspot.

SHAH ALAM -  Menteri-menteri Malaysia perlu bersiap sedia untuk mengubah cara  pemikiran dan tindakan mereka selaras dengan tahap kemajuan negara kini yang menuju ke arah negara maju, kata Pengarah Komunikasi Kementerian Kewangan Mohamad Ezam Mohd Nor.

Ezam berkata, perubahan itu penting kerana pemikiran rakyat kini sudah berubah dan sebab itulah menteri perlu melakukan satu anjakan paradigma selaras dengan perubahan yang berlaku kini.

"Negara maju menteri pun juga perlu maju... dari segi pemikiran, dari segi pembacaan, memberi nasihat .

"Rakyat kini kian kritikal, jadi saya harap menteri ada perubahan selaras dengan tahap kemajuan sekarang.

"Saya memang nampak ada masalah itu,yang paling ketara kita nampak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ke hadapan tetapi yang lain ada sedikit yang tertinggal," katanya kepada Sinar Harian Online hari ini.

Ezam berkata sedemikan bagi mengulas isu mengenai penerangan menteri terhadap sesuatu isu yang berlaku dalam negara yang mana terdapat segelintir menteri yang memberi penerangan kadang kala tidak  'masuk akal' dan sukar difahami oleh rakyat.

MAKA BENARLAH APA YANG MAHATHIR CAKAP ... YANG MASIH TINGGAL DALAM UMNO JENIS SPESIS BODOH-BODOH BELAKA.

BUKAN SEDIKIT KETINGGALAN, TETAPI KETINGGALAN CUKUP JAUH KEBELAKANG.... CONTOH TERBAIK KENYATAAN-KENYATAAN DARI  HASAN MALEK, SHAHIDAN KASSIM, AHMAD MASLAN, WAHID OMAR DAN TEUKU ADNAN TEUKU MANSOR.
 

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment