Monday, December 8, 2014

Re: FW: RG2014... POSB BANK DAN LAPORAN TELEKOM MALAYSIA BERHAD PENYIASATAN.

 



Isu nya APA yg dah diambil tindakan oleh pihak berkuasa yg diberi kuasa Dan punya kuasa? Kalau cam talk kuasa jgn lah pegang kuasa.....bust menghabis suit rakyat bayar gaji juta2


Sent from: Lenovo S930

"Abdul Rahman Sien Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:

 

Kalau hendak menipu pun  agak2 la.. susunan ayat pun tunggang langgang.. harap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan dengan si penipu ini, yang jelas mengguna lambang polis dan logo kerajaan.Biasa ini kerja 'awang hitam' yang ingin mencari duit mudah melalui cara seperti di bawah….

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]
Sent: Saturday, December 06, 2014 9:37 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2014... POSB BANK DAN LAPORAN TELEKOM MALAYSIA BERHAD PENYIASATAN.

 

 

Bodoh punya. Penipu scammer. Go to hell.

Sent by Takluk Jagat


On 1 Dis 2014, at 8:32, 'Polis Diraja Malaysia PDRM' pdrm-gov@asia.com [respeks_group] <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:

 

Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia,
50 560 Bukit Aman
Kuala Lumpur, Malaysia.


Dear Sir / Madam

 

Hari yang baik,

 

Ini adalah untuk memberitahu anda bahawa kami telah mendapati melalui Rangkaian Pemantauan perisikan kita (IMN), di sini di pejabat kami Jabatan Siasatan Online bahawa anda mempunyai transaksi yang berterusan dengan POSB BANK, Singapura, dalam hal memenangi TELEKOM MALAYSIA BERHAD jumlah anugerah promosi anda RM 270,000.00 (Dua ratus tujuh puluh Ribu Ringgit Malaysia). Kami telah dalam hubungan dengan Telekom Malaysia Berhad dan Bank POSB Singapura kerana kami mengesahkan bahawa urus niaga yang anda mempunyai dengan mereka adalah sah dan sah seperti yang anda mempunyai hak yang sah untuk meneruskan urus niaga dengan mereka.

 

Polis Diraja Malaysia (PDRM) di sebelah dengan Pasukan Polis Singapura (SPF) dan Persatuan Kerajaan Asia telah ditayangkan melalui penipuan rangkaian pemantauan dan telah disahkan dan diberitahu bahawa transaksi anda mempunyai dengan POSB Bank Singapura adalah benar dan betul. Kerajaan Singapura dan Malaysia telah membelanjakan lebih daripada Tiga Juta Ringgit Malaysia untuk memastikan bahawa penipu talian dibawa sisi undang-undang dan sanggup berbelanja lebih untuk memastikan bahawa orang yang tidak bersalah dari Malaysia dan Singapura tidak ditipu dalam talian.

 

Dalam pada itu, anda dinasihatkan untuk mengikuti prosedur dengan POSB Bank Singapura dan menyediakan mereka dengan keperluan yang diperlukan kerana mereka mempunyai semua prosedur undang-undang yang kita perlu menyemak dan mengesahkan bahawa ia adalah betul dan sah. Ikut arahan mereka semasa anda menjaga kita dikemaskini untuk maklumat lanjut. Anda dinasihatkan supaya menghubungi JK Richie (Pemindahan Manager) POSB Bank Singapura di lain untuk memindahkan dana anda kerana kami sedang memantau setiap langkah kini.

 

Hubungi POSB Bank Singapura melalui e-mel di bawah dan menyediakan mereka dengan keperluan yang diperlukan mereka untuk pemindahan itu berjaya dana anda ke akaun bank tempatan anda.

 

Pemindahan Pengurus: Jk Richie
E-mel: transfer@bine-bine.com
Nombor telefon: 
+6581220338

 

NOTA: Anda dinasihatkan untuk mengesahkan apa-apa transaksi lain itu sendiri sama ada dahulu atau sekarang di lain bagi kita untuk mengesan sumber transaksi dan untuk menentukan sama ada sah atau tidak. Transaksi POSB Bank Singapura adalah legit dan disahkan dan semua yang lain masih dalam siasatan.

 

Terima kasih kerana perhatian anda.

 

Yang benar,

Tan Sri Khalid Abu Bakar
Polis Diraja Malaysia (Ketua).

<ID CARD.jpg>


___________________________________
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. EY is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.

__._,_.___

Posted by: datinsuraya <datinsuraya@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (5)

Check out the automatic photo album with 1 photo(s) from this topic.
ID CARD.jpg

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment