Wednesday, December 10, 2014

RG2014... Ali Sound KJ Kaw2 - Lahir Kat Kuwait, Baru Jadi Menteri 2 Tahun Nak Berlagak

 


Mohon KJ rasa PEDAS. Kalau dikira keMALAYSIA-an, Ali dan Alvin lebih Malaysia dari KJ. Terutamanya si Ali. Bukan saja dia berjuang untuk mempertahankan golongan yang tertindas dengan tidak mengharapkan balasan, bahkan mempertaruhnya nyawa, keselamatan diri, kesenangan, pendidikan, keluarga semata2 nak melawan institusi monarki yang tak berperanan.

Ali tak buat demi harta pun.

Dia buat supaya rakyat tidak lagi dihadapkan dengan elaun2, pembayaran2 cukai ke atas golongan monarki yang sikit pun tak berperanan membantu membebaskan rakyat marhaen yang tertindas di bawah polisi2 zalim rejim BN.

KJ pula?

Jadi menteri berbayar. Gaji tinggi nak mampos.

Kalau percuma, takde elaun satu sen pun kau semua ingat KJ nak berjuang mempertahankan negara neh?

G mampos.

Orang2 macam Ali neh la yang akan duduk di barisan hadapan pertahankan kedaulatan negara dari penjajah. Orang2 macam KJ, macam UMNO, macam BN akan lari laju2 ke luar negara tak pun jilat penjajah tahap maksima.

Itulah hakikatnya beb.

Terima la realiti.

Baca ;

Rakyat Malaysia yang melarikan diri ke Sweden, Ali Abd Jalil mempersoalkan siapa Khairy Jamaluddin untuk memberinya arahan supaya jangan balik ke Malaysia.

Menurutnya, Menteri Belia dan Sukan itu tidak sampai dua tahun menjadi menteri, sudah berlagak. "Khairy dilahirkan di Kuwait, hidup di luar negara 20 tahun, dia balik Malaysia pegang jawatan besar, kaya raya dan sekarang dia berada di Malaysia baru berbelas tahun saja," tulisnya di laman Facebooknya.

Katanya, dia dan Alvin lahir di Malaysia dan membesar di Malaysia.

"Kami pernah dipenjarakan, diugut, dimaki fitnah dan macam lagi.Kami dilayan lebih teruk daripada pendatang haram. Kami baru beberapa bulan keluar negara, tapi pasport kami dibatalkan sedangkan kami tidak pernah ada rekod jenayah," ujarnya lagi.

"Antara kami (Ali dan Alvin) dan Khairy Jamaluddin, siapa lebih anak Malaysia?" soalnya.
Semalam, Khairy Jamaluddin melalui Twitter miliknya meneruskan kritikan terhadap aktivis Ali Abd Jalil yang dilihat berterusan mengkritik kerajaan dan juga institusi diraja di Malaysia apabila pasportnya dibatalkan oleh Jabatan Imigresen Malaysia.

"Baguslah. Jangan sesekali balik lagi," tulis Khairy.

Ali melalui laman Facebook miliknya semalam mendakwa telah mendapat perlindungan daripada Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu (PBB), dan Perjanjian Dublin bagi pencari suaka politik. "Saya sekarang adalah pemegang kad asylum di bawah undang-undang PBB dan Perjanjian Dublin. Saya tidak lagi tertakluk di bawah undang-undang UMNO dan Sultan. Sini bukan Malaysia," katanya.

Ali sebelum ini berdepan dengan tiga tuduhan di bawah Akta Hasutan kerana didakwa menghina Sultan Johor dan Sultan Selangor melalui Facebook. -KLPOST-

__._,_.___

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment