Monday, December 8, 2014

RG2014... Suspek Mengaku Membunuh & Potong Badan Mangsa

 

Suspek Mengaku Membunuh & Potong Badan Mangsa
Berita

GEORGE TOWN: Polis mendapat beberapa petunjuk baharu bagi membantu siasatan berhubung beberapa kes bunuh dan mengerat anggota badan rakyat Myanmar yang dipercayai dilakukan rakyat negara itu sendiri, kata Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi.

Beliau berkata dengan petunjuk baharu yang diperoleh hasil soal siasat terhadap 17 lelaki Myanmar yang ditahan, polis telah mendapat lokasi badan seorang lelaki yang kepala, tangan dan kakinya ditemui di kawasan berasingan di Bukit Mertajam. 
 
"Suspek mengaku membunuh sebelum memotong anggota badan dan membuangnya termasuk badan lelaki berkenaan ke dalam tali air di Jalan Kampung Permatang, Sungai Bakap dekat sini dua minggu lepas.
 
"Setakat ini polis hanya menemui kepala, tangan dan kaki mangsa. Kemungkinan badan mangsa telah hanyut ke sungai atau laut," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Komuniti Polis, di sini hari ini.

Pada 24 November lepas, satu bungkusan berisi kepala manusia ditemui di tiang berhampiran sebuah kedai makan di Taman Impian Ria, Bukit Mertajam dan pada Khamis pula, mayat tanpa kepala dan tangan yang disumbat dalam guni ditemui penduduk kampung dalam tali air di Sungai Bakap.
 
Terbaru pada Isnin lepas kepala dan tangan kiri dari lengan hingga tapak tangan ditemui dalam beg plastik berhampiran tong sampah di Machang Bubok.

Abdul Rahim turut memberi jaminan kepada orang ramai bahawa kes pembunuhan itu bukan ancaman kepada ketenteraman dan keselamatan mayarakat setempat sebaliknya hanya membabitkan rakayat Myanmar.

Sementara itu, beliau berkata indeks jenayah Pulau Pinang menurun sebanyak 377 kes atau 4.8 peratus dalam tempoh Januari hingga semalam berbanding 7,854 kes dalam tempoh sama tahun lepas.

Beliau berkata kejayaan menurunkan kadar jenayah itu adalah hasil kerjasama semua pihak termasuk orang ramai yang menyalurkan maklumat kepada polis. 

p/s: mcm mana polis dgn yakin keluar kenyataan bahwa kejadian itu semua akan membabaitkan rakyat myanmar shj di masa depan?...selalunya jenayah dari kecil menjadi besar dan pasti rakyat tempatan akan menjadi mangsa juga satu hari nanti.

__._,_.___

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment