Tuesday, December 16, 2014

RG2014... Luahan Pasangan Pengantin Johor Yang Kahwin Muda. [1 Attachment]

 

Baru-baru neh viral gambar pasangan pengantin yang kahwin pada usia muda di laman sosial. Gambar berkenaan menjadi viral disebabkan pasangan yang berkahwin itu masih lagi di alam persekolahan. Penyebaran gambar itu juga tidak terlepas dari persepsi serong yang menganggap bahawa pasangan tersebut ;

1. Dikahwinkan akibat pengantin perempuan mengandung
2. Kahwin paksa
3. Dikahwinkan akibat perbuatan terlanjur

Ini gambar yang menjadi viral di laman sosial ;


Pengantin lelaki berusia 15 tahun (2014) dan bernama Muhd Muaz manakala pengantin perempuan bernama Amiera Nur Ezzati yang berusia 17 tahun (2014). Tua dua tahun dari pengantin lelaki. Dan dikhabarkan yang pengantin lelaki akan menamatkan persekolahannya demi menyara isterinya.

Yang neh pula ialah luahan pengantin lelaki tersebut seperti yang dipetik menerusi facebook ;


Perkahwinan pada usia muda terutamanya yang membabitkan remaja belasan tahun seringkali dianggap negatif di negara neh disebabkan ramai remaja2 pada masakini terjebak dengan masalah sosial seperti zina dan buang bayi.

Tak hairan juga kenapa pasangan pengantin tersebut turut dilemparkan dengan persepsi yang sama. Namun. Tindakan mereka memilih untuk berkahwin adalah perbuatan yang baik. Bukan kacau orang pun. Masyrakat patut sokong tindakan mereka selagi mana tindakan2 tersebut tidak mengacau mana2 pihak. Jika pengantin perempuan mengandung sekalipun, berkahwin maksudnya mereka menyelesaikan masalah. Bukan lari dari masalah. So, apa lagi yang nak huru hara kutuk orang, ye tak? 

Diharapkan Muaz tidak berhenti sekolah dan tamatkan pengajian sampai habis. Zaman sekarang kalau takde SPM nak kerja apa pun susah tau. Sedang yang ada ijazah pun ramai menggelupur. Inikan pula 0 sijil. 

__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Check out the automatic photo album with 1 photo(s) from this topic.
10411719_571713972958791_8432679420606452311_n.jpg

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment