Saturday, December 6, 2014

RG2014... Gara-gara mem'bangang'kan Najib, sebuah Blog Pro UMNO kena 'Block'

 


Beberapa buah Blog Pro UMNO hari ini melaporkan sebuah Blog Pro UMNO yang dikenali dengan nama Apanama.My telah digantung dipercayai kerana mem'bangang'kan Perdana Menteri ekoran dari di'bangang'kan oleh Najib dalam Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini..Apanama dalam satu postingnya sebelum digantung telah mengkritik Najib dan mempersoalkan siapa sebenarnya yang bangang.
Berikut adalah antara apa yang ditulisnya..
Presiden Umno diperlihatkan sebagai hero kerana dikatakan mempertahankan Akta Hasutan, tetapi kita harus bertanya kenapa dan bagaimana Akta Hasutan 1948 menjadi satu beban dan isu yang begitu hangat? 
Apa dan siapa punca sebenar sehingga NGO-NGO serta individu2 termasuk bekas Perdana Menteri, hakim-hakim, Ketua Hakim Negara serta bekas Ketua Polis Negara serta pemimpin masyarakat bangkit mendesak agar Kerajaan tidak memansuhkan Akta Hasutan? 
Siapa sebenarnya yang bangang Datuk Seri?

Tapi.. bagi aku apa yang ditulis oleh Apanama tu tak adalah sekejam apa yang ditulis oleh sebuah lagi Blog Pro UMNO yang bernama Din Turtle ni..
Yang menghapuskan MECD, satu organisasi yang merupakan One Stop buat usahawan Melayu yang mahu bertapak itu bukankah BANGANG namanya ? 
Yang Perasan pakai baju cantik lip lap depan orang kerana terpengaruh dengan pujian penasihat padahal sebenarnya dia bogel itu bukankah BANGANG ? 
Yang gatal hapuskan ISA kemudian gatal pi sebut berulangkali nak hapuskan Akta Hasutan pula ..... itu bukan BANGANG namanya ? 
Yang kena kencing kawa-kaw sampai lenjun masa PRU13 dek orang cina tapi masih merangkak2 menagih simpati mereka juga itu bukan BANGANG ? 
Korang tambah la lagi ..... oya, saya tersenyum masa tulis ni..... serius ! sebab niat saya sekadar bergurau je hehehehe... 
Issssh lupa lak - Yang kena queen control dan biarkan bini yang berkuasa disebalik tabir tu pun dipanggil BANGANG ke ?

Apanama cuma mempersoalkan cara Najib mentadbir negara tapi Din Turtle dia belasah habis sampai dalam kain Najib pun dia masuk sekali..Tulis Blogger Pro UMNO yang melaporkan penggantungan Blog Apanama itu lagi, secara kebetulan atau tidak 'akaun' Apanama telah digantung. Blog Apanama adalah berdasarkan pada pelayan .my.Ini menunjukkan budaya atau iklim menindas di negara ini semakin meningkat..Baca sebahagian dari tulisannya ini..
Apanama's latest posting (ex bangang) which I believe went up last nite was quite critical of the UMNO president. 
By coincidence or not his 'account' has been suspended. Apanama's blog is based on a .my server. 
Unfortunately the repressive climate in the country is increasing. All this reference to global moderation, being a leader among moderates is just fodder to dupe the people in the kampongs. Lip service. Anwar Ibrahim style. PAS style as well.
They are not serious. This is the whole issue - they are not serious. Kipling's children again. 
Oil is down to US$66. A friend joked that is the world market price. Malaysia is not part of this world. So here the price of diesel just went up a few sen.
That CEO of Petronas has just destroyed about RM8.0 billion of market capitalisation on the Bursa in one day with his remarks about Petronas cutting 20% capex for next year. 
What a careless attitude. Mr CEO, since you majored in Political Science or something, you should know that 'loose lips do sink ships'.
The papers say that other oil producers like Mexico have based their 2015 Budgets on US$79 per barrel. They already made some adjustments for the falling oil prices. 
I say kawan, oil prices started going down in late June 2014. Our Budget was four months later in October 2014. So how come our 2015 Budget was based on US$100 per barrel? What happened to the consultants McPowerPoint and McPhotocopy?

Penulisannya ini juga berakhir dengan perkataan bangang.. "And how do they handle criticism? Bangang !!".. silalah baca di ( SINI

__._,_.___

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment